El nostre cervell ja ha decidit què comprarà, 7 segons abans què nosaltres en siguem conscients.

Tot i que els humans ens considerem a nosaltres mateixos uns éssers racionals, en realitat som uns éssers bàsicament emocionals. La major part de les nostres decisions les pren el nostre cervell sense que en siguem conscients de la feina que fa ell tot solet. Podríem dir que, per molt intel·ligents que ens creguem, en realitat tots els humans som uns inconscients!

De fet, quan anem de compres, el nostre cervell ha pres la decisió de què triarem 7 segons abans del moment en què nosaltres creiem que l’hem presa. Ho decidim fet nosaltres, sí, però ho ha fet el nostre cervell de manera inconscient, condicionat en gran mesura per les nostres emocions.

Les empreses que tracten al públic directament, tenen un gran poder en les seves mans. La seva feina impacta directament en l’ànima del públic objectiu molt més fort que qualsevol altra acció de comunicació. Perquè tenen els clients just davant seu, i a més en un dels moments de la veritat més rellevants, només comparable amb la pròpia experiència que el consumidor viu quan està fent ús del producte o servei que li hem venut. A més tenen l’oportunitat d’arribar-hi a través de l’emoció i de tots els sentits.

Aquest fenomen és una eina importantíssima perquè permet arribar al cor dels clients a través de tots els seus sentits, directe a les seves emocions.

Quan les marques es troben cara a cara amb el seu públic i es relacionen amb ell de tu a tu, no hi ha xarxa de protecció. És el moment de la veritat. Tot ha d’estar molt ben pensat i ben executat perquè tots els detalls compten.

En un establiment comercial tot comunica, des de la localització, passant per la il·luminació, la decoració, les olors, o fins i tot la temperatura. Tots els detalls han d’anar a favor dels objectius de comunicació de la marca, tot i que no siguin percebuts conscientment.
Portar l’experiència del client al camp sensorial ajuda a que la nostra marca romangui en el record dels qui tenen l’oportunitat de viure-la. Qualsevol establiment que treballi bé una estratègia de fidelització basada en els Insights dels seus clients en el punt de venda, té al davant l’eina més efectiva per aconsegueix els seus objectiu comercials i guanyar-se simultàniament la lleialtat a la seva marca.

Les empreses del sector del comerç han de posar al servei de les marques tota la creativitat i professionalitat per impactar en el seu públic objectiu a través de les experiències i les emocions creant records que perdurin i quedin en la memòria.
Siguem conscients que som uns inconscients.